VAD TROR
VI PÅ

I Pingst tror vi att Bibeln är Guds ord. Att Bibeln är sanning och skriven som ett kärleksbrev från Gud till var och en av oss. Det innebär att vi tror på treenigheten. Det vill säga att vi tror att Jesus är Guds son, att Fadern sände Jesus till jorden för att “var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv.”

Vi tror att Jesus dog och uppstod för att vi skulle kunna lämna det som varit bakom oss, och leva ett nytt liv. Ett liv i överflöd (Joh 10:10). Vi tror också på den helige Ande, att Gud har utgjutit sin Ande i våra hjärtan. En gåva som varje människa får om hon vill ta emot Gud.

Vilka Är vi

Brobykyrkan i Landsbro är en aktiv frikyrka belägen längs huvudgatan i Landsbro, där finns vår nyrenoverade kyrka som vi är mycket stolta över. Kyrkan är en plats där det dagligen händer massa saker så varmt välkommen.

Vår längtan är att vara en levande och verksam del av Landsbro och vara med att utveckla och tjäna vårt samhälle. För oss är det viktigt att vara en öppen och aktiv församling, en kyrka där alla kan känna sig välkomna och där man kan finna sitt sammanhang eller få svar på sina frågor. Låga trösklar, högt i tak med en stark tro och att vara väl förankrade i Guds ord är viktigt för oss. Vårt motto är ”Brobykyrkan – Som att komma hem” och vår vision ”En växande församling, där vi med JESUS i centrum vill vinna och vårda människor” Som församling startade vi redan 1950 och vi tillhör pingströrelsen.

Det som är fantastiskt med en församling är blandningen av människor, från olika generationer, ursprung och personlighet. Helt enkelt en salig blandning av härliga personer.

Vår längtan är att du i gemenskap med oss skall lära känna Guds kärlek och omsorg. Det står i bibeln att vi som Kristna skall låta vårt ljus lysa för människorna, se Matteusevangeliet 5:16. Vår längtan är att vi skall få vara ett ljus och en positiv kraft för dig och för Landsbro.

KONTAKPERSONER

Johan Cederholm